Egzamin LEK/LDEK – rejestracja w pigułce

Rejestracja na LEK/LDEK składa się z kilku kroków. Jeśli jest to Twoje pierwsze podejście, będziesz mieć trochę więcej do zrobienia, ale bez paniki – postępując zgodnie z tym poradnikiem, uda Ci się wypełnić wszystkie potrzebne formularze i wnioski szybciej, niż Ci się wydaje. Teoretycznie cały proces zapisów można zamknąć w jeden dzień. Jednak ze względu na fakt, że to Uczelnia zajmuje się zatwierdzeniem ukończenia dziesięciu semestrów studiów, czas realizacji wniosku może różnić się w zależności od organizacji pracy w danej jednostce. 

Poniżej znajduje się skrócona lista czynności, które należy wykonać, aby zarejestrować się na LEK/LDEK. Jeśli w tej chwili nie chcesz jeszcze zapisywać się na egzamin i planujesz wrócić do tego później, dobrym pomysłem będzie pobieżne przejrzenie tych punktów – przy każdym z nich umieściliśmy orientacyjny czas potrzebny do jego wykonania. Pozwoli Ci to oszacować, kiedy najlepiej zacząć załatwiać formalności, żeby na spokojnie ze wszystkim zdążyć. Oczywiście zawsze lepiej jest mieć kilka dni w zapasie i nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę. Praktycznie cały proces rejestracji opiera się na systemie wirtualnym, w związku z czym mogą zdarzyć się sytuacje, na które nie będziesz mieć wpływu.

ePUAP – Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (punkt nieobowiązkowy)

  • Utwórz Profil Zaufany na stronie ePUAP lub za pośrednictwem swojego e-konta bankowego. Utworzenie profilu jest opcjonalne, ale dzięki niemu unikniesz dodatkowej wizyty w dziekanacie lub OIL-u. 

Przewidywany czas: kilka minut w przypadku zakładania Profilu Zaufanego za pośrednictwem rachunku bankowego, 1–2 dni w przypadku wizyty w punkcie potwierdzającym tożsamość.

SMK – System Monitorowania Kształcenia

  • Utwórz konto na portalu SMK.
  • Zaloguj się do SMK.
  • Złóż wniosek o modyfikację uprawnień w SMK na: ​​student, absolwent, lekarz lub lekarz dentysta.
  • Skontaktuj się z dziekanatem w celu weryfikacji roli studenta – musisz poinformować dziekanat, że założyłeś/aś konto (rola absolwenta lub lekarza / lekarza dentysty jest weryfikowana automatycznie).
  • Utwórz wniosek o egzamin państwowy LEK/LDEK.
  • Opłać egzamin (dotyczy drugiego i każdego kolejnego podejścia do egzaminu).
  • Sprawdź status swojego wniosku. Powinna wyświetlić Ci się następująca informacja: „Dopuszczony – opłacony”. Po pewnym czasie status zmieni się na: „Dopuszczony – wniosek w CEM”.

Przewidywany czas: 1–2 dni (może ulec wydłużeniu w zależności od tempa pracy dziekanatu/OIL-u).

Lekarski Egzamin Końcowy – rejestracja krok po kroku

W tej części poradnika przejdziemy krok po kroku przez wszystkie wymienione wcześniej punkty. Jeśli chcesz przystąpić do zapisów na egzamin, jesteś w odpowiednim miejscu. Dzięki umieszczonym tutaj zrzutom ekranu (stan na październik 2022) zobaczysz, w co kliknąć i które pola wypełnić, aby wykonać dany krok. Rejestracja na LEK/LDEK nie należy do najprzyjemniejszych czynności, głównie dlatego, że przypomina o nieuchronnie zbliżającym się terminie egzaminu, ale nic na to nie poradzimy.

W końcu trzeba się za to zabrać. Zatem do dzieła!

Centrum Egzaminów Medycznych

  • Wejdź na stronę CEM-u, czyli Centrum Egzaminów Medycznych. Jest to jednostka zajmująca się organizacją egzaminów państwowych dla osób wykonujących zawody medyczne (m.in. LEK-u, LDEK-u, egzaminów specjalizacyjnych dla lekarzy, lekarzy dentystów, farmaceutów czy diagnostów laboratoryjnych).
  • Przejrzyj najnowsze ogłoszenia dotyczące LEK-u lub LDEK-u, które znajdziesz w „Informacjach” w zakładce „Lekarze/Dentyści”. Można tutaj sprawdzić nie tylko termin egzaminu w nadchodzącej sesji, ale również inne przydatne informacje, takie jak wysokość opłaty za zgłoszenie, ilość pytań, struktura tematyczna testu, wykaz podręczników, czas trwania oraz obowiązujące zasady.
  • Sprawdź terminy rejestracji na egzamin w tegorocznej sesji egzaminacyjnej.

Warto pamiętać, że pierwsze podejście do egzaminu jest bezpłatne, za każde kolejne natomiast zapłacisz 100 zł. W przypadku zdawania w języku innym niż polski opłata w wysokości 340 zł obowiązuje od pierwszego zgłoszenia.

 

WNL wpis blogowy CEM

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (dla chętnych)

  • Załóż Profil Zaufany na stronie ePUAP lub za pośrednictwem swojego e-konta bankowego. Co prawda nie jest to konieczne, żeby zapisać się na egzamin, ale warto to zrobić, zwłaszcza przed kolejnym podejściem do LEK-u/LDEK-u. Profil Zaufany umożliwia cyfrowe podpisywanie podań i pism, co pozwoli Ci uniknąć wizyty w dziekanacie podczas zakładania konta w SMK lub w Izbie Lekarskiej przy modyfikacji uprawnień konta SMK z roli absolwenta na rolę lekarza / lekarza dentysty. 

Warto wiedzieć, że wiele banków oferuje możliwość założenia Profilu Zaufanego za pośrednictwem rachunku bankowego.

Stanowi to duże ułatwienie, ponieważ nie wymaga dodatkowego potwierdzenia tożsamości, np. poprzez wizytę w specjalnej placówce. W ten sposób założysz profil od ręki w zaledwie kilka minut i voilà! Od teraz załatwianie spraw urzędowych stanie się znacznie prostsze. Zastanawiasz się pewnie, czy jest sens zakładać Profil Zaufany tylko po to, żeby założyć konto na SKM i uzyskać odpowiednie uprawnienia? W naszej opinii tak.

Z Profilem Zaufanym wiele formalności załatwisz online w zaciszu swojego mieszkania, bez konieczności biegania po urzędach, stania w kolejkach i marnowania wolnego czasu. Warto więc przy tej okazji rozważyć jego założenie i wypróbowanie.

System Monitorowania Kształcenia

Strona CEM-u przejrzana? Świetnie, w takim razie wiesz już, że istnieje tylko jeden sposób, aby zapisać się na egzamin – za pośrednictwem SMK, czyli Systemu Monitorowania Kształcenia. Jest to system teleinformatyczny wspomagający przebieg procesu kształcenia podyplomowego kadr medycznych.

Za jego pośrednictwem można m.in. wnioskować o przystąpienie do egzaminów państwowych, o rozpoczęcie szkolenia specjalizacyjnego czy też prowadzić Elektroniczną Kartę Specjalizacji.

Mimo że system ten na pierwszy rzut oka może wydawać się mało intuicyjny i nieprzyjazny – spokojnie, nie ma się czego obawiać.

W ostatnim czasie wprowadzana jest nowa wersja strony, co zwiększa jej funkcjonalność.

Od lipca 2022 r. stopniowo pojawiają się nowe możliwości, głównie dotyczące procesu rekrutacji na rezydenturę. Co nowego dla Ciebie w nowej odsłonie? Obecnie za proces weryfikacji studentów zakładających konto w SKM odpowiada dziekanat uczelni, a nie Izba. Dodano też wnioskowanie o zmianę roli! O tym napiszemy więcej poniżej, a także pokierujemy Cię w odpowiednie miejsca, by przyjemniej wpływało Ci się na te nieznane wody.

 

WNL wpis blogwy zapisy na lek 1

W przypadku pojawienia się problemów technicznych lub pytań związanych z systemem SMK napisz wiadomość e-mail na adres: smk-serwis@cez.gov.pl.

  • Utworzenie konta

Wejdź na stronę logowania SMK ​​(https://smk2.ezdrowie.gov.pl/login). Zacznij od założenia konta w Elektronicznej Platformie Logowania Ochrony Zdrowia (e-PLOZ).

 

WNL wpis blogowy zapisy na lek 2

Kliknij „Nie masz jeszcze konta w UEOZ? Zarejestruj się” lub „Logujesz się po raz pierwszy? Zarejestruj się”. System przekieruje Cię do formularza.

 

WNl wpis blogowy zapisy na LEK

 

Następnie przejdź do utworzenia konta na portalu SMK.

 

unnamed (4)

 

Zapisz formularz, wejdź na swoją skrzynkę pocztową i aktywuj konto za pomocą otrzymanego w wiadomości linku. Odnośnik przekieruje Cię do okna, w którym należy zaktualizować swoje hasło, a następnie zalogować się przy użyciu swoich danych. Udało się? Jeśli wszystko przebiegło pomyślnie, zostało utworzone konto w roli zerowej, z której możesz wnioskować o interesujący Cię status.

Gotowy/a na kolejny etap?

 

unnamed (5)

  • Logowanie

Jeśli po przerwie i kubku gorącej kawy system wylogował Cię z Twojego konta, to teraz wyjaśnimy, jak przebiega proces logowania. 

Po wejściu na stronę SMK (​https://smk2.ezdrowie.gov.pl/login) kliknij „Zaloguj się”.

Do dyspozycji masz kilka sposobów uwierzytelnienia: „Login/Hasło” lub „login.gov.pl” (Profil Zaufany – moje ID, e-dowód). Wybierz opcję „Login/Hasło”, aby zalogować się za pomocą danych podanych podczas zakładania konta SMK. Na stronie login.gov.pl możesz zapoznać się z pozostałymi metodami logowania [LINK].

Jeśli posiadasz w systemie tylko jedną rolę, po zalogowaniu od razu nastąpi przekierowanie do okna w nowej wersji SMK.

W prawym górnym rogu znajdziesz menu, które może Cię przenieść do listy Twoich wniosków wraz z możliwością tworzenia nowych formularzy. 

 

unnamed (9)

 

  • Wniosek o modyfikację uprawnień

Posiadasz już konto w SMK, pora więc złożyć wniosek o modyfikację uprawnień. O co w tym tak właściwie chodzi? Na początku każdy użytkownik SMK ma odgórnie przypisaną „rolę zerową”, czyli taką, która nie gwarantuje żadnych dodatkowych uprawnień. Aby móc zapisać się na LEK/LDEK, potrzebujesz uzyskać rolę studenta kierunku lekarskiego/lekarsko-dentystycznego, absolwenta lub lekarza / lekarza dentysty, w zależności od tego, na jakim etapie edukacji jesteś.

Jeśli ubiegasz się o rolę studenta: po złożeniu wniosku i podpisaniu go Profilem zaufanym, skontaktuj się ze swoim dziekanatem i poproś o weryfikację uprawnień w związku z założeniem konta w SMK. Jeżeli nie posiadasz Profilu Zaufanego, musisz udać się do dziekanatu z dokumentem tożsamości w celu weryfikacji.

Jeśli ubiegasz się od razu o rolę absolwenta: złóż wniosek i podpisz go Profilem Zaufanym. Wśród wymaganych informacji, jakie należy wpisać do wniosku o rolę absolwenta, są numer i data wydania dyplomu / zaświadczenia o ukończeniu studiów. Nie musisz osobiście stawiać się w OIL.

Jeśli ubiegasz się od razu rolę lekarza: jak wyżej, złóż wniosek i podpisz go Profilem Zaufanym. Następnie w formularzu należy podać datę wydania i numer PWZ. Nie musisz osobiście stawiać się w OIL. Izba automatycznie zweryfikuje Twoje dane.

Co w przypadku zmiany roli? Jeżeli zapisałeś/aś się na LEK/LDEK przed ukończeniem studiów, to spokojnie, nie musisz zmieniać statusu ze „student” na „absolwent”. Możesz jednak to zrobić, jeśli chcesz. Należy wypełnić wniosek w SMK (zostaniesz przekierowany automatycznie do nowej wersji systemu) i podpisać go Profilem Zaufanym. Pamiętaj o wpisaniu numeru i daty wydania dyplomu / zaświadczenia o ukończeniu studiów.

Kiedy dostaniesz już swoje wymarzone PWZ, to będziesz zmieniać rolę ze „student” lub „absolwent” na „lekarz / lekarz dentysta”. Jak to zrobić? Podobnie jak wcześniej. Wystarczy wypełnić wniosek w nowym systemie SMK. Pamiętaj o wpisaniu daty wydania i numeru PWZ. Weryfikacja przebiega automatycznie.

Uwaga, jeżeli nie masz Profilu Zaufanego, konieczne jest potwierdzenie tożsamości w podmiocie odpowiedzialnym. W przypadku studentów będzie to dziekanat. Dla pozostałych – odpowiednia Izba Lekarska.

Po pierwszorazowym zalogowaniu do SMK pojawi się okno z możliwością wyboru roli, o którą chcesz wnioskować. Wskaż interesujący Cię status i kliknij „Wnioskuj o rolę” – automatycznie nastąpi przekierowanie do odpowiedniego formularza. 

 

unnamed (6)

 

System może poprosić Cię o przejście do starej wersji podczas wnioskowania o niektóre role, możesz się na to zgodzić lub pozostać w nowej wersji SMK – przejść do nowego wniosku poprzez menu znajdujące się w prawym górnym rogu strony.

 

unnamed (7)

  1. A) Wnioskowanie o modyfikację uprawnień w nowej wersji systemu SMK 

Po kliknięciu przycisku „Wnioskuj o rolę” na stronie głównej SMK zobaczysz formularz, który należy uzupełnić, kierując się poniższymi podpowiedziami. Jeśli w trakcie chcesz przerwać wprowadzanie danych, nic straconego – możesz zapisać wersję roboczą. Wygląd formularza będzie różny w zależności od tego, czy wnioskujesz o nadanie roli studenta, absolwenta czy roli lekarza / lekarza dentysty. Mogą to być:

  • Dane wnioskującego: w większości zostaną automatycznie uzupełnione z Twojego profilu – aby ewentualnie dokonać ich zmiany, należy edytować informacje podane podczas rejestracji.
  • Rola w SMK: wybierz interesującą Cię pozycję z listy.
  • Informacje dodatkowe: określ przynależność do Izby Lekarskiej, nazwę ukończonej uczelni.
  • Uprawnienia zawodowe: dane znajdziesz w ustawie otrzymanej w Izbie Lekarskiej lub książeczce / na karcie prawa wykonywania zawodu.
  • Oświadczenie świadomości odpowiedzialności karnej: zatwierdź je.
  • Wybór formy złożenia wniosku spośród opcji:
    • bez podpisu elektronicznego (wymagane osobiste potwierdzenie tożsamości w dziekanacie w przypadku studentów lub w Izbie Lekarskiej, jeśli jesteś absolwentem lub lekarzem / lekarzem dentystą),
    • z podpisem elektronicznym (podpis składasz za pośrednictwem Profilu Zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub podpisu osobistego).

 

unnamed (8)

 

Aby jeszcze lepiej poznać SMK w nowej wersji, możesz obejrzeć film udostępniony przez Centrum e-Zdrowia na temat wnioskowania o rolę lekarza → [LINK]. 

  1. B) Wnioskowanie o modyfikację uprawnień w poprzedniej wersji SMK

Jeśli posiadasz rolę zerową i chcesz uzyskać status studenta, system wskaże Ci konieczność przejścia do poprzedniej wersji. 

 

unnamed (10)

Na początku będzie wyświetlać Ci się jedynie rola zerowa i to właśnie przy jej użyciu złożysz wniosek o nadanie uprawnień studenta.

 

unnamed (11)

Kliknij ikonę „Wnioski o modyfikację uprawnień”.  

 

unnamed (12)

W tym miejscu możesz zobaczyć status swoich wniosków. Aby stworzyć kolejny, naciśnij przycisk „Nowy wniosek o modyfikację uprawnień”.

 

unnamed (13)

System przeniesie Cię do formularza. Jego górna część zawiera dane, które w większości zostaną automatycznie uzupełnione z Twojego profilu – aby ewentualnie dokonać ich zmiany, należy edytować informacje podane podczas rejestracji.

Możesz to zrobić, klikając ikonę „Mój profil” na stronie głównej (patrz: zrzuty ekranu powyżej).

Następna część wniosku to rubryka „Dodatkowe informacje”. Uzupełnisz ją, wybierając odpowiednie opcje z listy. Poniższe wskazówki Ci w tym pomogą:

  • Pole „Grupa biznesowa”: wybierz interesującą Cię pozycję z listy ze zdjęcia:

 

unnamed (14)

 

unnamed (15)

 

  • Pole „Grupa funkcjonalna”: wybierz „Użytkownik”.
  • Pole „Jednostka akceptująca wniosek”: zaznacz OIL i wybierz nazwę swojej Izby Lekarskiej.
  • Pole „Podmiot”: pozostaw puste.
  • Przejdź na następną stronę, klikając „Dalej”.

 

unnamed (9)

 

W kolejnym oknie wypełnij dane dotyczące swojej uczelni i kliknij „Zapisz”.

 

unnamed (10)

 

Wyświetli Ci się komunikat informujący o zakończeniu akcji powodzeniem. Po jego zatwierdzeniu przejdziesz do trybu podglądu wniosku. W tym miejscu pozostają Ci do wyboru następujące kroki:

  • Wydrukowanie formularza przy pomocy funkcji „Drukuj”.
  • Podpisanie i wysłanie wniosku przy użyciu podpisu kwalifikowanego lub profilu ePUAP.

To właśnie w tym miejscu posiadanie Profilu Zaufanego ePUAP oszczędzi Ci jedną wizytę w OIL-u lub dziekanacie.

Wypełnione? Możesz przejść dalej. Jeżeli starasz się o rolę studenta – skontaktuj się ze swoim dziekanatem. Poinformuj pracowników o założeniu konta w SMK i poproś o zatwierdzenie roli studenta. Jeżeli jesteś absolwentem, musisz wydrukować wniosek z SMK i udać się do OIL-u w celu weryfikacji statusu:

Zwykle na takie spotkanie trzeba zabrać poniższe dokumenty (upewnij się w swojej Izbie Lekarskiej, co jest wymagane w Twoim przypadku):

  • dokument tożsamości,
  • zaświadczenie o ukończeniu studiów / dyplom.
  • uzupełniony, wydrukowany i podpisany wniosek o modyfikację uprawnień pobrany z SMK.

Podobnie sprawa wygląda przy modyfikacji roli ze studenta na absolwenta bądźlekarza / lekarza dentystę – należy wydrukować wniosek i udać się do OIL-u w celu weryfikacji roli.

 

Wniosek o egzamin państwowy LEK/LDEK

Tym sposobem przeszliśmy wreszcie do najważniejszego kroku, czyli do zapisania się na egzamin. Pamiętaj, że możesz to zrobić dopiero po modyfikacji uprawnień. Kiedy posiadasz już rolę studenta, absolwenta lub lekarza / lekarza dentysty, nadszedł czas, żeby przystąpić do składania wniosku o Lekarski/Lekarsko-Dentystyczny Egzamin Końcowy. Nie martw się, jeśli masz do wyboru mniej opcji niż widać na poniższych zrzutach ekranu – jest to uzależnione od posiadanej roli (jako student będziesz widzieć mniej niż jako lekarz / lekarz dentysta). Na początku ponownie zaloguj się do SMK za pomocą swojego loginu i hasła lub przy użyciu profilu ePUAP (jeśli go posiadasz). Obie formy logowania do systemu są poprawne. Jeśli wybierzesz opcję „Profil Zaufany”, wpisz swoje dane do ePUAP, a następnie kliknij „Zaloguj się”.

Wybierz odpowiednią dla siebie rolę. System poprosi Cię o przeniesienie do starszej wersji, jeśli użyjesz statusu „student kierunku lekarskiego”. 

 

unnamed (16)

Aby złożyć wniosek o LEK, w każdej z wybranych ról trzeba wybrać przycisk „Przejdź do poprzedniej wersji”.

 

unnamed (17)

 

Ponownie wybierz interesującą Cię rolę, a następnie „Wnioski o egzamin zawodowy”.

 

unnamed (18)

W zależności od liczby Twoich poprzednich podejść do egzaminu, po prawej stronie pojawią się dotychczas złożone wnioski. Wybierz ikonę po lewej stronie – „Nowy wniosek o egzamin zawodowy”. 

 

unnamed (11)

 

Na ekranie pojawi się wniosek, który będzie częściowo wypełniony danymi z Twojego profilu. Twoim zadaniem jest uzupełnienie pola „Sesja egzaminacyjna”; wiosna oznacza LEK/LDEK przeprowadzany w lutym, jesień to natomiast egzamin wrześniowy.

 

unnamed (12)

 

W tym miejscu warto również sprawdzić poprawność informacji zawartych w rubrykach: „Dane osobowe”, „Adres”, „Adres korespondencyjny”, „Kontakt” oraz „Nr PWZ”. Jeśli znajdziesz jakieś rozbieżności, poszczególne pola możesz edytować poprzez kliknięcie przycisku „Mój profil” na stronie głównej w panelu SMK.

Po sprawdzeniu poprawności automatycznie uzupełnionych danych, pozostało Ci do wypełnienia jeszcze kilka pól. 

Jako student kierunku lekarskiego uzupełnij:

  • Datę potwierdzenia roli studenta przez dziekanat.
  • Nazwę uczelni – przycisk „Wybierz” przekieruje Cię do okna z możliwością wskazania Twojej uczelni. W rubryce „Akcje” kliknij na strzałkę, następnie na przycisk „Wybierz”. Dane przeniosą się do wniosku automatycznie.
  • Preferowana miejscowość składania egzaminu – do wyboru masz miasta podane w rozwinięciu rubryki.
  • Język składania egzaminu – polski lub angielski.

 

unnamed (19)

 

unnamed (13)

 

unnamed (14)

 

unnamed (20)

W roli lekarza należy wypełnić więcej rubryk:

  • Nr PWZ – uzupełni się automatycznie.
  • Nr rejestracyjny w Izbie Lekarskiej.
  • Uczelnia – uzupełnij rodzaj uczelni, wydział oraz nazwę ukończonej szkoły (wyszukaj ją na liście, która otworzy się po kliknięciu przycisku „Wybierz”).
  • Data ukończenia uczelni – datę w formacie RRRR-MM-DD uzupełnisz, klikając ikonę kalendarza po prawej stronie rubryki.
  • Nr dyplomu / zaświadczenia o ukończeniu studiów.
  • Data wydania dyplomu/zaświadczenia.
  • Rubryki „Nazwa i wydział uczelni medycznej lub uczelni nostryfikującej dyplom” oraz „Samorząd” staną się aktywne (możliwe do uzupełnienia), jeśli we wcześniejszym kroku w polu „Rodzaj uczelni” wybierzesz uczelnię wyższą: polską, z innego kraju UE lub spoza UE.
  • Preferowana miejscowość składania egzaminu – do wyboru masz miasta podane w rozwinięciu.
  • Język składania egzaminu – polski lub angielski.

 

unnamed (21)

 

unnamed (15)

 

Warto w tym miejscu wspomnieć, że wybranie preferowanej miejscowości składania egzaminu nie jest równoznaczne z tym, że zostaniesz do niej przydzielony. W większości przypadków faktycznie tak jest, ale wciąż zdarzają się sytuacje, że z powodu braku wolnych miejsc, absolwenci i lekarze są odsyłani do miast oddalonych o wiele (setek…) kilometrów od wybranego miejsca.

Oznacza to, że zamiast zrelaksować się, porządnie wyspać i na spokojnie zebrać myśli przed jednym z najważniejszych w życiu egzaminów, spędzają kilka godzin w podróży. Czy można coś zrobić, żeby tego uniknąć?

Jedyny sposób to zapisanie się na LEK/LDEK z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym, nie na ostatnią chwilę. Im wcześniej to zrobisz, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że zostaniesz przerzucony do miejscowości innej niż preferowana.

Po uzupełnieniu pól opisanych powyżej pojawi się opłata należna za podejście do egzaminu. Następnie naciśnij przycisk „Zapisz”.

Na ekranie pojawi się informacja jak poniżej. Kliknij „Dalej”.

 

unnamed (22)

Na koniec na samym dole formularza naciśnij przycisk Wyślij. 

 

unnamed (23)

Opłata za egzamin

Gratulacje! W ten sposób udało Ci się wypełnić wniosek i zarejestrować na Lekarski/Lekarsko-Dentystyczny Egzamin Końcowy. Teraz pozostało już tylko wykonać przelew w przypadku, gdy jest to Twoje kolejne podejście lub gdy zamierzasz pisać egzamin w języku angielskim. Na ekranie pojawi się komunikat widoczny na poniższym zrzucie ekranu – zawierający numer wniosku oraz mikrorachunek, na który należy przelać pieniądze.

 

unnamed (24)

 

Otrzymasz również wiadomość mailową z informacją, iż opłata powinna zostać uiszczona niezwłocznie, nie później niż w ciągu pięciu dni od upływu terminu składania zgłoszeń. Jeśli zapomnisz numeru mikrorachunku potrzebnego do przelewu, możesz go łatwo sprawdzić, klikając na przycisk „Szczegóły” na liście wysłanych wniosków. 

 

unnamed (16)

Otworzy Ci się formularz, w którym sprawdzisz informacje dotyczące Twojego zgłoszenia.

W drugiej rubryce od góry znajdziesz numer mikrorachunku, na który należy dokonać wpłaty.

 

unnamed (25)

Sprawdź status wniosku

Na sam koniec pokażemy Ci jeszcze, jak sprawdzić status swojego wniosku i znaleźć informacje na temat egzaminu. Najpierw, podobnie jak w przypadku poprzednich kroków, wejdź na stronę SMK i zaloguj się na swoje konto. Przejdź do poprzedniej wersji systemu. Następnie wybierz ikonę „Wnioski o egzamin zawodowy”.  

 

unnamed (26)

Poprawnie wypełniony, złożony i zweryfikowany wniosek powinien być widoczny jako opłacony oraz mieć status „Dopuszczony – wniosek w CEM”. Jeśli jednak egzamin nie został jeszcze opłacony, stanie się tak dopiero po zaksięgowaniu wpłaty. Wcześniej formularz będzie widniał jako złożony, co możesz zobaczyć na poniższym zrzucie ekranu.

 

unnamed (27)

Aby uzyskać więcej informacji na temat egzaminu, kliknij w strzałkę po prawej stronie wybranego wniosku, a następnie wybierz „Informacje o Egzaminie”. W tym miejscu znajdziesz szczegóły dotyczące zbliżającego się LEK-u/LDEK-u, takie jak: data i godzina, miejsce wraz z adresem, Twój indywidualny kod zdającego oraz wiadomość, z jakim wyprzedzeniem czasowym należy pojawić się na miejscu. Informacje te dostaniesz też drogą mailową na dwa tygodnie przed egzaminem.

 

unnamed (28)

 

unnamed (29)

 

Podsumowanie

To już koniec poradnika „Jak zapisać się na LEK/LDEK?”. Cieszymy się, że udało Ci się dotrwać do tego momentu. Mamy nadzieję, że z naszą pomocą formalności związane z zapisaniem się na egzamin nie stanowiły dla Ciebie większych problemów. Nie ulega wątpliwości, że nie należą one do szczególnie prostych bądź przyjemnych, a ich wykonanie bez dodatkowych wskazówek może przysporzyć wielu trudności. Całe szczęście istnieją sposoby, które znacząco ułatwią rejestrację zgłoszenia. Oprócz instrukcji stworzonych przez System Monitorowania Kształcenia oraz ewentualnych spotkań organizowanych w Okręgowych Izbach Lekarskich, od teraz możesz skorzystać również z tego poradnika. Naszym celem było uczynienie procesu zapisów na LEK/LDEK prostszym, przyjemniejszym i szybszym. Daj znać, czy nam się to udało! A skoro rejestrację w systemie SMK i zapisy na egzamin masz już za sobą, nie pozostało Ci nic innego, jak skupić się na przygotowaniach… 🙂

Powodzenia!