Czy czujesz, że ilość materiału, mnogość źródeł i rozbieżności między nimi skutecznie utrudniają Ci efektywną naukę? Desperacko szperasz po grupkach lekarskich w poszukiwaniu inspiracji i motywacji do nauki? Coraz trudniej utrzymać Ci zaangażowanie w dążeniu do celu i planować naukę tak, by nie zarywać nocy na dzień przed egzaminem?  Aż wreszcie, może zaczynasz zajęcia kliniczne na studiach medycznych lub przygotowujesz się do egzaminu końcowego?

Jeśli na przynajmniej jedno z powyższych pytań Twoja odpowiedź brzmi “TAK” – ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Czy 20 tysięcy lekarzy i studentów medycyny może się mylić? Kilka słów o metodyce WNL

Niezależnie od tego, czy masz przed sobą pierwszy kontakt z pacjentami, czy też egzamin, który zadecyduje o Twojej dalszej ścieżce zawodowej – warto usystematyzować swoją naukę. Setki godzin rozmów z naszymi kursantami, analiz ankiet oraz aktywności na kursach pozwoliło nam wyciągnąć dość (wydawałoby się) prosty wniosek – zorganizowanie własnej, indywidualnej nauki jest kluczem do osiągnięcia sukcesu.

Ta organizacja może wydarzać się na kilka sposobów. Niektórzy studenci szukają własnej drogi w gąszczu medycznych źródeł, baz pytań i niuansów i kroczą nią dzierżąc swój kaganek oświaty. Ten sposób wymaga jednak niewspółmiernego nakładu czasu i pracy poświęconych na dokładne rozplanowanie nauki, a także odpowiednią selekcję materiału.

Z naszych obserwacji wynika też, że te osoby stanowią zdecydowaną mniejszość studentów kierunków medycznych. Innym sposobem na zorganizowanie swojej nauki jest skorzystanie z gotowego rozwiązania, które nie tylko zawiera w sobie wyselekcjonowany i zaplanowany materiał, ale także wiele, wiele więcej.

Co dokładnie znaczy “Więcej” w Więcej niż LEK? Pozwól, że krótko opowiemy Ci o naszej metodyce nauczania opartej na 5 filarach efektywnej nauki oraz o tym, dlaczego nie są pustym sloganem a powodem, dla którego z naszych kursów skorzystało już ponad 20 tysięcy młodych medyków.

  1. Selekcja materiału. Chcesz dobrze przygotować się do zajęć i znać odpowiedź na każde pytanie. Następnie zestawiasz to pragnienie z bibliografią LEK lub danego przedmiotu i już wiesz, że samo przeczytanie książek (nie wspominając o zapamiętaniu lub powtórzeniu czegokolwiek) wymaga zmieniacza czasu z Hogwartu. W naszych kursach znajdziesz kompleksowe, pogrupowane tematycznie lekcje, które mogą w pełni zastąpić naukę z podręczników. Co więcej, masz pewność, że materiały, z których się uczysz są nieustannie weryfikowane przez nasz zespół redakcyjny, a co za tym idzie – zawsze aktualne. Dzięki odpowiedniej szczegółowej nawigacji w lekcjach, wygodnej wyszukiwarce treści oraz konstrukcji slajdów odciążającej Twoją pamięć operacyjną podczas nauki, możesz uczyć się efektywnie przez kilka godzin, nie doprowadzając do zmęczenia i zagubienia. 
  2. Plan pracy. Zmora większości osób, które czeka nauka ogromnych partii materiału. Bez dobrego planu i monitorowania postępu, realizacja Twojej “to do” listy może okazać się niewykonalna lub okraszona rozgoryczeniem i frustracją. W ramach tego filaru działamy na dwa sposoby – udostępniamy Ci narzędzie, które pozwoli Ci zaplanować naukę z lekcjami czy rozwiązywanie zadań w określonych przez Ciebie ramach czasowych, a następnie na bieżąco będzie informować Cię o postępach w nauce. Przy każdej lekcji zawsze znajdziesz informację o szacunkowym czasie potrzebnym na jej zrealizowanie. Na naszych kursach wychodzimy do Ciebie z gotową propozycją planu nauki, który bazując na tym, jak przed Tobą uczyły się tysiące lekarzy i studentów, proponuje bezpieczny i spokojny rozkład materiału w czasie. W każdej chwili możesz go jednak zmodyfikować i dopasować do własnych potrzeb.
  3. Systematyzacja wiedzy. To dzięki niej możesz uczyć się „warstwowo”, budując kolejne poziomy szczegółowości wiedzy na solidnych fundamentach. Jej celem jest doprowadzenie Cię do pewności, że Twoja wiedza jest w odpowiedni sposób zorganizowana, w każdym momencie dostępna do użycia i zintegrowana z tym, co już wiesz. Na naszych kursach każdy dzień zaczyna się od intensywnej powtórki. Wykorzystując gotowe zestawy powtórkowe, zadania z ostatnich egzaminów i pytania otwarte, będziesz prowadzić je efektywniej niż kiedykolwiek. 
  4.  Wspólna nauka. Zgromadzenie tysięcy osób „przy jednym wirtualnym podręczniku” pozwala nam na stałe doskonalenie materiałów edukacyjnych poprzez pytania, dyskusje i liczne sugestie. Zarówno na Kursach z Nauk Klinicznych, jak i Kursie do LEK masz możliwość kontekstowego zadawania pytań pod slajdami i pytaniami w bazach pytań, na które odpowiada nasz lekarski zespół dydaktyczny oraz inni kursanci. Każda dyskusja zostaje przypięta tam, gdzie zrodziło się pytanie – dzięki temu możesz czerpać z wiedzy pozostawionej w tysiącach merytorycznych komentarzy! Informacje z komentarzy regularnie dodajemy do prezentacji w postaci interaktywnych przypisów, odciążając tym samym moduł dyskusji i pozwalając Ci zdecydować, czy chcesz zapoznać się z jakimś zagadnieniem, czy też nie. Na platformie stale obecni są moderatorzy, którzy nie tylko pomagają Ci w nauce, ale też dbają o aktualizację treści zgodnie z wymaganymi przez CEM źródłami (w przypadku Kursu do LEK) oraz najnowszymi podręcznikami i publikacjami (w przypadku Kursów z Nauk Klinicznych). 
  5. Motywacja. Skupiając się na wynikach egzaminów często zapominamy, że uczymy się przede wszystkim dla podniesienia swoich umiejętności i zbudowania wiedzy, które w połączeniu dadzą poczucie kompetencji i spokój ducha w pracy zawodowej. Właśnie dlatego na naszych kursach codziennie czeka na Ciebie porcja inspiracji w postaci krótkich wykładów oraz wskazówek dotyczących efektywnej nauki tak, by uświadamiając Ci cel Twojej pracy z kursem, stale rozwijać w Tobie wysoką motywację do nauki.

No dobrze – wiesz już co sprawia, że warto skrzyżować naszą metodykę nauczania z Twoją ścieżką edukacyjną. Teraz pozostaje pytanie – jak to zrobić, by uzyskać jak najlepszy efekt edukacyjny? Odpowiedź pewnie Cię nie zaskoczy – “to zależy”. 😉

Na co należy zwrócić uwagę podejmując decyzję o wyborze naszych kursów? Czy lepszym rozwiązaniem dla Ciebie będą Kursy z Nauk Klinicznych (KNK), czy może Kurs do LEK?

Wyjaśniamy poniżej!

Nauka do zajęć klinicznych i egzaminów na studiach

Jeśli jesteś na 3, 4 lub 5 roku kierunku lekarskiego, zdecydowanie polecamy Ci nasze Kursy z Nauk Klinicznych. W zależności od tego jak wygląda plan zajęć na Twojej uczelni, zajęcia kliniczne rozpoczniesz na 3. lub 4. roku studiów. To czas, w którym masz możliwość nauczyć się lekarskiego myślenia, badania przedmiotowego i podmiotowego, kontaktu i prowadzenia relacji z pacjentami a także zapoznać z pracą różnych oddziałów. 

W Kursach z Nauk Klinicznych połączyliśmy wnioski płynące z zajęć i wymagania stawiane przed studentami na wszystkich największych polskich uczelniach medycznych. Przeselekcjonowaliśmy wiedzę z najnowszych podręczników i wytyczne obowiązujące do egzaminów z przedmiotów klinicznych. Dzięki temu stworzyliśmy kompleksowe kursy pozwalające spokojnie i pewnie uczyć się przez wszystkie „kliniczne” lata studiów medycznych (3-6*) na zajęcia czy do egzaminów końcowych. Z doświadczenia wiemy, że nic tak nie pomaga owocnie wykorzystać tego czasu jak regularne przygotowywanie się do zajęć. Lekcje na KNK powstały z intencją, aby ich realizacja była możliwa w 1-2 godziny (Kurs do LEK to 4-6 godzin na lekcję). Dzięki temu możesz realizować je z dnia na dzień wykorzystując je do przygotowania na zajęcia kliniczne. Właśnie w taki sposób skonstruowane są Kursy z Nauk Klinicznych, na których jedna lekcja przedstawia jedno kompleksowo opracowane zagadnienie (dla porównania na Kursie do LEK w jednej lekcji znajdziesz przekrój wielu zagadnień z wybranymi pod kątem LEK-u informacjami). O tym, jak efektywnie wykorzystać zajęcia kliniczne pisaliśmy więcej w tym wpisie.

Korzystając z Kursów z Nauk Klinicznych możesz też pracować z naszym albumem map myśli. Jest on kompatybilny pomiędzy KNK i Kursem do LEK. Tworzenie map myśli do nauki na zajęcia kliniczne czy do egzaminów na studiach sprawi, że podczas późniejszego przygotowania do LEK łatwiej będzie Ci powtórzyć i usystematyzować zdobytą w tym czasie wiedzę.

* O nauce na 6. roku przeczytasz za chwilę. 😉

Nauka do Lekarskiego Egzaminu Końcowego

Jeśli jesteś na 6. roku studiów, z pewnością sen z powiek zaczyna Ci spędzać Lekarski Egzamin Końcowy. Aby najefektywniej przygotować się do LEK, rekomendujemy Ci nasz… Kurs do LEK. 😉

Na Kursie do LEK lekcje są stworzone z intencją nauki o dużej intensywności, która ma charakter powtórkowy. W jednej prezentacji na Kursie do LEK zawarte jest kilka zagadnień, przez co ich realizacja zajmuje więcej czasu, ale też jest zdecydowanie bardziej przekrojowa.

Sposobem pracy, który zalecamy przy Kursie do LEK, jest przerobienie po kolei wszystkich obowiązkowych lekcji (łącznie z rozwiązaniem zamieszczonych w nich zestawów wyselekcjonowanych tematycznie pytań z LEK), a następnie, dopiero po przerobieniu wszystkich obowiązkowych lekcji – rozpoczęcie samodzielnej pracy z bazą pytań (w tym bazą CEM).

Dzięki temu w pełni skorzystasz z bazy pytań jako sposobu na zlokalizowanie braków w wiedzy oraz usystematyzowanie jej pod egzamin. Idąc tą kolejnością działań na etapie pracy z zadaniami będziesz mieć już solidne podstawy merytoryczne – co jest kluczowe dla poradzenia sobie z 30% pytań pochodzącymi spoza oficjalnej bazy, a często ważącymi na wynikach z egzaminu i dostaniu się na wymarzoną specjalizację.

Mieć ciastko i zjeść ciastko – połączenie nauki na studiach z nauką do LEK

No dobrze, a co jeśli jesteś na 5. lub 6. roku i chcesz połączyć naukę do egzaminów na studiach i naukę do LEK? Teoretyzując i doradzając Ci w tej materii zakładamy, że nie jesteś szczęśliwym posiadaczem wspomnianego wcześniej zmieniacza czasu.

Wydaje się, że nastał dobry moment na przedstawienie Ci kilku danych liczbowych. Kurs do LEK ma około 12 000 slajdów, Kursy z Nauk Klinicznych – ponad 40 000. W tym miejscu chcemy podkreślić, że treści, które przekazujemy na Kursie do LEK są wycinkiem całego naszego ekosystemu. Na KNK znajdziesz tematy i jednostki chorobowe, na które nie starczyło miejsca na powtórkowym Kursie do LEK. W kursach klinicznych skupiamy się tematach, które mają znaczenie w pracy lekarza, a nie tylko takich, o które padają pytania na jednym egzaminie państwowym. Kurs do LEK to nie przekrój całej medycyny, tylko jednak pewien wybór tematów najczęściej pojawiających się na Lekarskim Egzaminie Końcowym. Dlatego właśnie osobom na 5. roku studiów polecamy przede wszystkim pracę z Kursami z Nauk Klinicznych. Nawet, jeśli planujesz swoje pierwsze podejście do LEK już po 5. roku, a przy tym myślisz holistycznie o swojej ścieżce zawodowej – wysoki wynik z LEK nie powinien być w tym momencie Twoim głównym priorytetem. 

Sprawa ma się nieco inaczej, jeśli chodzi o osoby na 6. roku studiów. To już dobry moment, aby zacząć przesuwać wynik z LEK w górę na liście zadań. Tak jak wspomnieliśmy – mając za cel wymarzoną specjalizację, warto zdecydować się na Kurs do LEK. Pamiętaj jednak, że nie gwarantujemy, że zawsze znajdziesz w nim wszystko to, czego kliniki Twojej uczelni wymagają do egzaminów na 6 roku – myśląc o najlepszym przygotowaniu do nich, możesz skorzystać z pojedynczych Kursów z Nauk Klinicznych, skrojonych właśnie pod egzaminy na uczelni.

Cukiernia – od rekonesansu do decyzji

Pulchna sprzedawczyni w fartuchu lekko oprószonym mąką radzi: zastanów się, co jest Twoim celem. W jakim momencie swojej nauki jesteś? Jak oceniasz podstawy swojej wiedzy? Ile realnie masz czasu, który możesz przeznaczyć na naukę? Zanim sięgniesz za ladę po ciastko, które biorą klienci przed Tobą pomyśl, czy to właśnie ono pasuje do Twojej kapucziny? Kończąc z metaforami (przynajmniej w tym akapicie) – weź pod uwagę wszystkie czynniki, które mają wpływ na Twój indywidualny plan na rozwój.

Przedstawiamy Ci koncepcję, która naszym zdaniem pozwala wyciągnąć maksimum efektów z rozwiązań edukacyjnych WNL.

Aktualnie prowadzimy 7 Kursów z Nauk Klinicznych (z Interny, Pediatrii, Chirurgii, Ginekologii, Psychiatrii, Medycyny Ratunkowej i Anestezjologii oraz Samodzielnych Nauk Klinicznych – chorób zakaźnych, dermatologii, okulistyki, neurologii oraz ortopedii), które w pełni pokrywają treści, jakie musisz przyswoić w trakcie studiów (po naukach podstawowych). Kursy z Nauk Klinicznych możesz kupować pojedynczo lub w Pakiecie Student. Jeśli jesteś na 3, 4 lub 5 roku studiów to właśnie Pakiet Student mógłby stać się Twoim obiektem intelektualnego pożądania.

Dlaczego? Zakup kursów w pakiecie po prostu się opłaca. Kupując pojedyncze kursy, otrzymujesz dostęp do każdego z nich na 6 miesięcy. Kupując pakiet, otrzymujesz dostęp do wszystkich KNK na 12 miesięcy w zdecydowanie atrakcyjniejszej cenie.

Co więcej, po zakupie Pakietu Student do Twojej biblioteki kursów dorzucamy Kurs do LEK. Oznacza to, że otrzymasz zwolnienie z opłaty wstępnej. Aby uczyć się z Kursu do LEK poniesiesz jedynie cenę przedłużenia dostępu lub Abonamentu WNL.

Najprościej mówiąc – wybierając Pakiet Student, uczysz się z niego przez rok, a następnie albo przedłużasz pojedyncze dostępy do wybranych kursów, albo wybierasz Abonament, który przedłuża na raz wszystkie kursy, które posiadasz w bibliotece (czyli zarówno wszystkie KNK, jak i Kurs do LEK).

Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie powyższego rozwiązania z dwóch głównych powodów – przenikania się treści pomiędzy kursami oraz naszej intencji, aby pomóc Ci rozłożyć naukę na wiele lat. Rozpoczynając naukę z naszymi kursami już przy okazji zajęć klinicznych inwestujesz w źródło wiedzy, które jest stale aktualizowane i posłuży Ci tak długo, jak tylko będziesz tego potrzebować.

Kursy z Nauk Klinicznych doskonale sprawdzą się na stażu, a także w ramach przygotowań do rozpoczęcia specjalizacji – jakąkolwiek z nich wybierzesz.

Kto zjada ostatki…

Mamy nadzieję, że ten wpis pozwolił Ci spojrzeć na temat z szerszej perspektywy i zwiększył Twoje zrozumienie oferowanych przez nas kursów.

Pamiętaj, że już na wczesnych etapach studiów możesz podjąć decyzje, które wpłyną na przebieg Twojej kariery – pisząc to, nie mamy na myśli wyniku z LEK, a codzienne poczucie kompetencji i satysfakcji z wykonywanej pracy.

Życzę Ci, aby wnioski z tego wpisu pomogły Ci podjąć decyzję, z której po latach będziesz zadowolona/y! A jeśli nadal masz wątpliwości co do tego, jaki kurs wybrać – odezwij się do nas mailowo lub na messengerze. Nasz zespół komunikacji chętnie przeanalizuje z Tobą Twoją sytuację i doradzi Ci w sposób zindywidualizowany.